Inmiddels is de bemaling alweer enkele weken geleden beëindigd en is men bezig geweest de damwanden rondom de dive-under te verwijderen. De afrondende werkzaamheden aan de tunnel vinden plaats, zodat de discipline Rail begin volgend jaar, kan starten met de aanleg van de sporen door de dive-under heen.
In bijgevoegde foto’s is te zien dat de nieuwe spoorbaan, pal naast de bestaande spoorbaan, al voor een gedeelte klaarligt (foto’s van oktober 2020).
Het 'bed' voor de nieuwe rails richting Dalfsen ligt klaar
De ingang van de tunnel vanuit Herfte ligt tot aan de overgang / Herfterlaan of eigenlijk het Selhorstpad.
In februari 2021 krijgen die sporen steeds meer vorm en worden deze aangesloten op de sporen door de dive-under.
In 2021 wordt er gestart met enkele wegkruisingen voor de aanleg van kabels en leidingen ter hoogte van de overweg Valkenbergweg. De geluidswal bij de Valkenhorst is inmiddels klaar. De klimop is geplant en de straat ligt er weer in.
december 2020 Valkenhorst
Op 5 en 6
januari 2021 is om die reden de Valkenbergweg, ter hoogte van de spoorkruising,
gestremd voor alle verkeer. Er volgen volgend jaar nog enkele kleine
spoorbuitendienststellingen waarin diverse werkzaamheden worden verricht.
De gele bakstenen voor de bekleding zorgen ervoor dat de tunnel nauwelijks gaat opvallen in het landschap.
De tunnel reikt inmiddels tot aan het Selhorstpad en de nieuwe overgang over de tunnel is te zien in de verte. dec 2020
Bron: Zwolse Alliantie Maaike van den Brink
Al met al een knap staaltje van techniek!
Marianne ten Klooster
Geen opmerkingen:
Een reactie posten